Regulamin usługi – AutoHOP

Regulamin usługi „AutoHop”

I. Postanowienia ogólne, definicje.

§ 1

  1. Na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204) (zwaną dalej „Ustawa”) oraz art. 4 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo Przewozowe (tekst jednolity Dz. U. 2000 Nr 50 poz. 601, z późn. zmian.) VoxNet Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k., z siedzibą w Zabrzu (41-807), zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonym przez Sąd Rejonowy w Gliwicach Wydział X Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000597909 (zwana dalej „Usługodawcą” lub „Przewoźnikiem”) ustala niniejszym regulamin  usługi „AutoHop” (zwany dalej „Regulaminem„).
  2. Regulamin określa w szczególności:
    • zasady i warunki świadczenia przez Usługodawcę Usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Portalu dostępnego w Internecie pod adresem www.autohop.pl oraz Aplikacji mobilnej „AutoHop”;
    • warunki zawierania i rozwiązywania Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną;
    • tryb postępowania reklamacyjnego;
    • prawa i obowiązki użytkowników Portalu i Aplikacji oraz prawa i obowiązki Usługodawcy.
    • zasady świadczenia przez Usługodawcę jako Przewoźnika Usługi przewozu okazjonalnego osób w rozumieniu Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. 2001 Nr 125 poz. 1371 z poźn. zm.).
  3. Każdy Usługobiorca i potencjalny Usługobiorca zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu od chwili podjęcia pierwszej czynności zmierzającej do skorzystania z Usługi.
  4. Użyte w Regulaminie określenia mają znaczenie nadane im poniżej:
Pojęcie Definicja
Usługa elektroniczna Będąca usługą elektroniczną w rozumieniu przepisów prawa, usługa polegająca na udostępnianiu przez Usługodawcę Aplikacji oraz Portalu, które umożliwiają zorganizowanie Podróży.
Usługa przewozu okazjonalnego Świadczona przez Usługodawcę jako Przewoźnika na rzecz Pasażera na podstawie Umowy przewozu, usługa przewozu okazjonalnego w rozumieniu Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. 2001 Nr 125 poz. 1371 z poźn. zm.).
Usługobiorca każdy użytkownik Usługi elektronicznej.
Pasażer Usługobiorca, który za pośrednictwem Aplikacji zawiera z Usługodawcą jako Przewoźnikiem Umowę przewozu okazjonalnego.
Kierowca Osoba kierująca Pojazdem lub znajdująca się w Pojeździe w celu jego prowadzenia.
Pasażer Usługobiorca, który za pośrednictwem Usługi elektronicznej korzysta z Podróży organizowanej przez Usługodawcę.
Podróż lub Przewóz Zorganizowany za pomocą Usługi elektronicznej przewóz okazjonalny w rozumieniu Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. 2001 Nr 125 poz. 1371 z poźn. zm.) Pasażera za wynagrodzeniem.
Trasa Wyznaczony przez Aplikację odcinek drogi, na którym może zostać zorganizowana Podróż znajdujący się pomiędzy Punktem startowym oraz Punktem końcowym.
Punkt startowy Ustalona przez Aplikację za pomocą modułu GPS początkowa lokalizacja Podróży.
Powiadomienie Push Rodzaj powiadomienia wyświetlanego za pośrednictwem Aplikacji informującego Usługobiorcę o operacjach zachodzących w Profilu użytkownika.
Punkt końcowy Wyznaczona przez Usługobiorcę końcowa lokalizacja Podróży.
Aplikacja Prowadzona przez Usługodawcę na zasadach określonych w Regulaminie, aplikacja mobilna pod nazwą „AutoHop”, wykorzystywana do świadczenia i korzystania z Usługi elektronicznej.
Portal Prowadzona przez Usługodawcę na zasadach określonych w Regulaminie,  strona internetowa znajdująca się pod adresem https://dev.grupataka.pl/autohop,  wykorzystywana do świadczenia i korzystania z Usługi elektronicznej.
Umowa Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej zawierana pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą na podstawie Regulaminu.
Umowa przewozu lub Umowa przewozu okazjonalnego Umowa zawarta pomiędzy Przewoźnikiem a Pasażerem, na  podstawie, której Przewoźnik zobowiązuje się przewieźć za wynagrodzeniem Pasażera na określonej trasie i w określonym terminie. Umowa przewozu zawierana jest za pośrednictwem mobilnej aplikacji Autohop. Na podstawie Umowy przewozu Usługodawca jako Przewoźnik świadczy na rzecz Pasażera usługę przewozu okazjonalnego w rozumieniu Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. 2001 Nr 125 poz. 1371 z poźn. zm.).
Login Unikalny Adres e-mail umożliwiający indywidualną identyfikację Usługobiorcy.
Hasło Poufny ciąg znaków alfanumerycznych znany wyłącznie Usługobiorcy umożliwiający wraz z Loginem korzystanie z Usługi elektronicznej, a w szczególności z Profilu użytkownika.
Opłata Wynagrodzenie należne Usługodawcy z tytułu zorganizowania Podróży.
Pojazd Wykorzystywany przez Przewoźnika do świadczenia Usługi przewozu okazjonalnego w rozumieniu Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. 2001 Nr 125 poz. 1371 z poźn. zm.), pojazd samochodowy.
Adres e-mail Adres poczty elektronicznej składający się ze znaków alfanumerycznych, umożliwiający przesyłanie wiadomości poprzez sieć komputerową, w tym Internet.
Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) Pliki tekstowe, w których serwery Usługodawcy zapisują informacje na dysku twardym komputera lub w pamięci innego urządzenia, z którego korzysta Usługobiorca; Informacje zapisane w pliku „ciasteczek” serwer może odczytać przy ponownym połączeniu się z tego komputera lub urządzenia, lecz mogą być one odczytane również przez inne serwery lub innych użytkowników Internetu.
Świadczenie usług drogą elektroniczną  Świadczenie usługi bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową oraz przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy  z dnia 16 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800 ze zm.)
Profil Użytkownika Zbiór zasobów i uprawnień przypisanych konkretnemu Usługobiorcy, w ramach których możliwa jest edycja danych, przeglądanie historii Podróży, a także zarządzanie płatnościami.
Rejestracja Procedura zawierania między Usługodawcą a Usługobiorcą w formie elektronicznej Umowy w sprawie korzystania z Usługi elektronicznej, polegająca na wypełnieniu wymaganymi danymi przez Usługobiorcę elektronicznego formularza rejestracyjnego umieszczone na stronie internetowe znajdującej się pod adresem https://dev.grupataka.pl/autohop lub w Aplikacji, zakończona potwierdzeniem przez Usługobiorcę woli zawarcia Umowy oraz nadaniem Profilu użytkownika, opisana szczegółowo w Regulaminie.
Aktualizacja, Aktualizacja Aplikacji Modyfikacja działania Aplikacji polegająca m.in. na usuwaniu błędów, zmianie interfejsu, wprowadzaniu nowych funkcji poprawiających działanie, a także usuwaniu lub zmianie funkcji występujących w Aplikacji przed zainstalowaniem Aktualizacji.
Płatność Kwota należna Usługodawcy od Pasażera w związku z realizacją Podróży.
Transakcja Wpłata lub wypłata środków za pośrednictwem Aplikacji.
Saldo Przypisana do Profilu Użytkownika, przysługująca danemu Usługobiorcy, kwota środków pieniężnych, która w szczególności służy do zapłaty Płatności.
Blokada Salda Czasowe zablokowanie możliwości dokonywania Płatności powodujących blokadę Salda.
Doładowanie Salda Zwiększenie Salda dostępnych środków poprzez dokonanie przelewu (przekazania) środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez Usługodawcę.
Prowizja Wynagrodzenie jakie może być należne od Usługobiorcy na rzecz podmiotu zewnętrznego odpowiedzialnego za procedurę Doładowanie Salda z tytułu obsługi Doładowania Salda.
Opłata administracyjna Opłata pobierana przez Usługodawcę z tytułu przelania środków pieniężnych z Salda na rachunek bankowy wskazany przez Usługobiorcę.

II. Umowa, świadczenie Usługi elektronicznej.

§ 2

  1. Usługodawca świadczy Usługę elektroniczną na rzecz Usługobiorcy na podstawie Umowy, z należytą starannością oraz zgodnie z posiadaną wiedzą i możliwościami technicznymi.
  2. Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony po przeprowadzeniu Rejestracji zgodne z Rozdziałem VI. Regulaminu.
  3. Warunkiem zawarcia Umowy jest akceptacja przez Użytkownika treści Regulaminu.
  4. Usługodawca zastrzega sobie prawo do czasowego zaprzestania świadczenia Usługi ze względu na podjęcie czynności serwisowych lub mających na celu modyfikację Aktualizacji Aplikacji lub Portalu. Usługodawca uprawniony jest również do zaprzestania świadczenia Usługi elektronicznej w dowolnym momencie, a także do usunięcia wszelkich danych Usługobiorcy. Z tego tytułu Usługobiorcy nie przysługuje wobec Usługodawcy żadne roszczenie odszkodowawcze.

III. Rozwiązanie Umowy.

§ 3

  1. W przypadku stwierdzenia, że Usługobiorca dopuszcza się działań zabronionych prawem lub Regulaminem, albo naruszających zasady współżycia społecznego lub godzących w usprawiedliwiony interes Usługobiorcy, Usługobiorca może podjąć wszelkie prawem dozwolone działania, w tym ograniczyć lub wyłączyć możliwość korzystania przez Usługobiorcę z Aplikacji i świadczonej za jej pośrednictwem Usługi elektronicznej.
  2. Z zastrzeżeniem § 7 ust. 1 oraz § 14 ust. 1 Regulaminu, Usługobiorcy przysługuje prawo rozwiązania Umowy w dowolnym momencie bez konieczności podania przyczyny. Usługobiorca może rozwiązać umowę poprzez usunięcie Profilu użytkownika zgodnie z udostępnioną w tym profilu funkcjonalnością lub poprzez złożenie oświadczenia na adres mailowy Usługobiorcy info@autohop.pl. Rozwiązanie Umowy przez Usługobiorcę, nie zwalnia go z obowiązku uiszczenia należności związanych z usługami wykonanymi lub wykonywanymi do tego momentu.
  3. Usługodawcy przysługuje prawo do rozwiązania Umowy i usunięcia Profilu Użytkownika z powodu ważnych przyczyn, to jest w szczególności gdy:
    • Usługodawca zaprzestanie prowadzenia działalności w zakresie świadczenia Usługi elektronicznej bądź Usługi przewozu okazjonalnego lub utraci zdolność do świadczenia Usługi elektronicznej bądź Usługi przewozu okazjonalnego na skutek zmian warunków ekonomiczno-prawnych lub utraty uprawnień do świadczenia Usługi elektronicznej bądź Usługi przewozu okazjonalnego;
    • nastąpią zmiany przepisów prawa, które uniemożliwiają świadczenie lub udostępnianie Usługi elektronicznej lub Usługi przewozu okazjonalnego;
    • nastąpi cofnięcie, ograniczenie, wygaśnięcie, zmiana uprawnień lub warunków do świadczenia Usługi elektronicznej oraz Usługi przewozu okazjonalnego przez Usługodawcę, spowodowane decyzją administracyjną;
    • w stosunku do Usługobiorcy lub Usługodawcy wystąpi przypadek siły wyższej trwający dłużej niż 30 dni, który uniemożliwia lub w znaczącym stopniu ogranicza możliwość świadczenia lub udostępniania Usługi elektronicznej lub Usługi przewozu okazjonalnego przez Usługodawcę lub na skutek, którego Usługodawca zaprzestał świadczenia lub udostępniania tych usług w celu uniknięcia grożącej mu szkody.
  4. Usługodawcy przysługuje również prawo do rozwiązania Umowy i usunięcia Profilu Użytkownika gdy Usługobiorca:
    • dopuścił się istotnego naruszenia postanowień Regulaminu;
    • umieści w Profilu użytkownika treści niezgodne z przepisami prawa powszechnie obowiązującymi, zasadami współżycia społecznego oraz dobrymi obyczajami;
    • korzysta z Usługi elektronicznej niezgodnie z jej przeznaczeniem;
    • usunął Adres e-mail lub poprzez swoje działanie bądź zaniechanie uniemożliwił komunikację za pośrednictwem Adresu e-mail;
  5. Rozwiązanie Umowy następuje z momentem doręczenia oświadczenia o rozwiązaniu – w przypadku złożenia oświadczenia na piśmie, albo z momentem usunięcia Profilu użytkownika – w przypadku rozwiązania Umowy w formie elektronicznej.
  6. Oświadczenie o rozwiązaniu Umowy przez Usługodawcę zostanie przesłane w formie elektronicznej na Adres e-mail Usługobiorcy. Równocześnie Usługobiorca usuwa Profil użytkownika za pośrednictwem panelu administratora znajdującego się w Aplikacji, a także na Portalu.

IV. Ogólne zasady i warunki korzystania z Usługi elektronicznej.

§ 4

  1. Usługobiorca nie jest uprawniony do wykorzystywania Usługi elektronicznej w celach:
    1. reklamowych oraz komercyjnych, a w szczególności nie jest uprawniony do publikacji reklam oraz innych materiałów o charakterze promocyjnym;
    2. sprzecznych z Regulaminem oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującymi.
  2. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania z Aplikacji i Portalu w sposób nieuciążliwy dla innych Usługobiorców oraz Usługodawcy.
  3. Usługobiorca powinien niezwłocznie powiadomić Usługodawcę o każdym przypadku naruszenia jego praw w związku z korzystaniem z Aplikacji oraz Portalu.

V. Aplikacja, Portal.

§ 5

  1. Usługodawca udziela Usługobiorcy osobistą, niewyłączną, nieprzenaszalną licencję do zainstalowania oraz korzystania z Aplikacji wyłącznie na potrzeby związanie ze świadczoną Usługą elektroniczną oraz Usługą przewozu okazjonalnego, a w szczególności z organizacją Podróży. Wszystkie prawa, które nie zostały wyraźnie przyznane Usługobiorcy, przysługują Usługodawcy.
  2. Do korzystania z Usługi niezbędne jest zainstalowanie darmowej Aplikacji, udostępnianej przez Usługodawcę na wybranych platformach dystrybucji cyfrowej
  3. Do prawidłowego korzystania z Aplikacji oraz Portalu niezbędne jest również:
    • posiadanie przez Usługobiorcę aktywnego Adresu e-mail. Do każdego Adresu e-mail może być przypisany tylko jeden zarejestrowany Profil użytkownika. Dany Adres e-mail może być ponownie wykorzystany do rejestracji nowego Profilu użytkownika, tylko wówczas gdy Profil użytkownika, do którego uprzednio ten Adres e-mail był przypisany został już usunięty;
    • posiadające dostęp do sieci Internet urządzenie mobilne typu smartfon lub tablet z zainstalowanym systemem operacyjnym Android (w wersji co najmniej oznaczonej nr …) lub iOS (w wersji … lub wyższej) oraz modułem GPS.
  4. Do prawidłowego korzystania z Portalu przez Usługobiorcę niezbędne jest urządzenie, w tym urządzenie mobilne, z dostępem do sieci Internet, oraz zainstalowaną przeglądarką internetową HTML5. Przeglądarka powinna akceptować Pliki cookies.
  5. Usługobiorca wyraża zgodę na to, że w momencie korzystania z Aplikacji jego położenie geolokalizacyjne będzie monitorowane przez Usługodawcę w celu wyznaczenia przez Aplikację Punktu startowego.
  6. Usługodawca, dla bezpieczeństwa korzystania z Portalu i Aplikacji rekomenduje stosowanie przez Użytkownika oprogramowania antywirusowego oraz typu Firewall. Usługodawca oświadcza, a Usługobiorca przyjmuje do wiadomości, iż korzystanie z Usługi elektronicznej może wiązać się z ryzykiem wynikającym z wykorzystywania sieci Internet.
  7. Usługobiorca oświadcza i przyjmuje do wiadomości, iż korzystanie z Aplikacji może wiązać się z zużyciem znacznej ilości danych internetowych w związku z czym zobowiązany jest we własnym zakresie do zapewnienia sobie u operatora sieci telekomunikacyjnej odpowiedniego pakietu. Usługodawca nie pokryje żadnych opłat, kosztów czy opłat za przekroczenie limitu związanych z jakimkolwiek pakietem transmisji danych.
  8. Usługobiorca oświadcza i przyjmuje do wiadomości, iż korzystanie z Aplikacji na urządzeniu mobilnym może wiązać się ze zwiększonym zużyciem energii.
  9. Usługodawca na podstawie niniejszego Regulaminu oraz Umowy nie udostępnia Usługobiorcy, urządzeń, o których mowa w ust. 4, a także nie świadczy usług z zakresu poczty elektronicznej oraz dostępu do sieci Internet. Przed rozpoczęciem korzystania z Aplikacji oraz Portalu Usługobiorca we własnym zakresie zobowiązany jest do zapewnienia sobie urządzeń wymienionych w przedmiotowym paragrafie, dostępu do Internetu, odpowiedniego pakietu transmisji danych, oraz Adresu e-mail.
  10. Usługobiorca pokrywa wszelkie koszty używania, napraw oraz konserwacji urządzeń, o których mowa w ust. 9 oraz koszty dostępu do Internetu.

§ 6

  1. Usługodawca uprawniony jest do Aktualizacji Aplikacji i modyfikacji zasad funkcjonowania bez uprzedniego poinformowania o tym fakcie Usługobiorcy.
  2. Usługobiorca zobowiązany jest od akceptacji wszelkich Aktualizacji Aplikacji pod rygorem czasowego zaprzestania świadczenia Usługi elektronicznej i ograniczenia funkcjonalności Aplikacji.
  3. Wszelkie otrzymane przez Usługobiorcę Aktualizacje stają się częścią Aplikacji i mają wobec nich zastosowanie zasady i warunki niniejszego Regulaminu.
  4. Każdą udostępnioną przez Usługodawcę Aktualizację Usługobiorca będzie mógł pobrać za pośrednictwem sieci Internet.
  5. Pobranie Aktualizacji nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami, oprócz tych, które mogą być uiszczone na rzecz operatora sieci telekomunikacyjnej w związku z transmisją danych internetowych.
  6. Usługobiorca instalując Aktualizację akceptuje zakres zmian funkcjonalnych opisanych w elektronicznej informacji o danej Aktualizacji, w tym także możliwość ograniczenia, zmiany lub usunięcia niektórych funkcji Aplikacji. Aktualizacja może uniemożliwić czasowe korzystanie z Aplikacji lub niektórych jej funkcji.

§ 7

  1. Usługobiorca w dowolnym momencie może przerwać korzystanie z Aplikacji, z zastrzeżeniem ust. 2.
  2. Usługobiorca nie jest uprawniony do zaprzestania korzystania z Aplikacji od momentu wysłania zapytania (Powiadomienia Push) o organizację Podróży, o którym mowa w § 15 ust. 4 do momentu przerwania lub zakończenia organizacji Podróży.
  3. Usługobiorca zobowiązany jest do usunięcia Aplikacji, w przypadku gdy:
    • nie akceptuje zmian wprowadzonych w Regulaminie;
    • nie akceptuje zmian wprowadzonych przez Aktualizację;
    • rozwiązał Umowę;
    • Umowa została rozwiązana przez Usługodawcę.
  4. Samo usunięcie Aplikacji z danego urządzenia nie wiąże się z usunięciem Profilu użytkownika oraz rozwiązaniem Umowy.
  5. Usunięcie Aplikacji nie zwalnia Usługobiorcy z obowiązku uiszczenia należnej Płatności oraz Opłaty administracyjnej.

§ 9

  1. Zabrania się Usługobiorcy jakiegokolwiek modyfikowania, tłumaczenia, dekompilowania lub kopiowania Aplikacji oraz Portalu w całości lub w części, a także wykorzystywania ich w inny sposób niż opisany w Regulaminie oraz Polityce Prywatności.
  2. Usługobiorca nie będzie emulować, klonować, poddawać inżynierii wstecznej lub demontażowi ani tworzyć prac pochodnych w oparciu o Aplikację lub jakąkolwiek jej część z wyjątkiem, kiedy jest to dozwolone w postaci niezbywalnego prawa nadanego Usługobiorcy poprzez odpowiednie prawa, Usługobiorca nie sprowadzi też żadnej części Aplikacji do postaci czytelnej dla człowieka, nie przeniesie Aplikacji lub jej podzbioru, oraz nie zezwoli na to stronie trzeciej, z wyjątkiem wypadków, kiedy niniejsze restrykcje są wyraźnie zakazane przez obowiązujące prawo. Ani kod binarny Aplikacji ani jej kod źródłowy nie mogą być wykorzystywane bądź poddawane inżynierii wstecznej w celu stworzenia algorytmu Aplikacji, który jest zastrzeżony. Wszelkie przejawy nieautoryzowanego użycia Aplikacji mogą spowodować rozpoczęcie postępowania przeciwko Usługobiorcy z powództwa cywilnego oraz/lub karnego.
  3. Usługobiorca nie jest uprawniony do świadczenia usług polegających na odpłatnym lub nieodpłatnym udostępnianiu treści będących częścią Aplikacji
  4. Usługobiorca zobligowany jest do zachowania integralności Aplikacji.
  5. Zabronione jest podejmowanie przez Usługobiorcę jakichkolwiek działań mogących zakłócić lub uniemożliwić korzystanie z Aplikacji oraz Portalu.

§ 10

  1. Usługobiorca korzysta z Aplikacji dobrowolnie i świadomie.
  2. Usługodawca dokłada najwyższej staranności w celu aktualizacji oraz weryfikacji prawidłowości danych zawartych w kodzie informatycznym Aplikacji, nie gwarantując ich aktualności. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualną nieaktualność danych.
  3. Usługobiorca oświadcza, akceptuje oraz zgadza się, iż żadne oprogramowanie nie jest wolne od błędów oraz, że zalecane jest wykonywanie kopii zapasowych zawartości dysku urządzenia, na którym zainstalowana jest Aplikacja, z częstotliwością oraz o niezawodności odpowiadającej Usługobiorcy.
  4. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za ograniczenia lub problemy techniczne w systemach teleinformatycznych, z których korzystają urządzenia mobilne Usługobiorcy, a które uniemożliwiają lub ograniczają korzystanie z Aplikacji i Usługi elektronicznej.
  5. Usługodawca na podstawie niniejszego Regulaminu nie gwarantuje żadnych Aktualizacji lub wdrożenia oprogramowania bądź dostosowania Aplikacji do potrzeb Usługobiorcy.
  6. Usługodawca nie gwarantuje dostępności ani pełnej funkcjonalności Usługi oraz Aplikacji.
  7. Usługobiorca oświadcza i przyjmuje do wiadomości, iż w związku z korzystaniem z Aplikacji oraz Portalu mogą wystąpić ograniczenia, opóźnienia, problemy techniczne, które nieodzownie związane są z korzystaniem z Internetu, a Usługodawca z tego tytułu nie ponosi żadnej odpowiedzialności.
  8. Usługodawca nie będzie odpowiedzialny za jakiekolwiek szkody, rzeczywiste straty czy utracone korzyści spowodowane zdarzeniami o charakterze siły wyższej.
  9. Aplikacja udostępniana jest Usługobiorcy w stanie „takim, jakim jest”. Wyjąwszy wszelkie gwarancje, warunki, oświadczenia lub postanowienia, których nie można wykluczyć lub ograniczyć w świetle obowiązującego prawa, Usługodawca nie składa żadnych, warunków, oświadczeń ani postanowień (wyrażonych lub domniemanych z mocy ustawy, prawa zwyczajowego, zwyczaju, wykorzystania lub innych) w jakichkolwiek kwestiach, w tym, bez ograniczeń, w kwestiach nienaruszania praw stron trzecich, pokupności, satysfakcjonującej jakości, integracji lub przydatności do danego celu. Usługobiorca ponosi ryzyko w kwestii działania oraz odpowiedzialności za wybór odpowiedniego oprogramowania do osiągnięcia żądanych rezultatów, oraz za instalację, korzystanie i wyniki uzyskane w rezultacie stosowania Aplikacji.
  10. W najszerszym prawnie dopuszczalnym zakresie, w żadnym wypadku Usługobiorca nie będzie odpowiedzialny za jakiekolwiek specjalne, przypadkowe, domniemane, pośrednie lub wynikowe szkody (w tym, m. in., zadośćuczynienie za utratę zysków lub informacji, przerwy w prowadzeniu działalności, utratę prywatności, korupcję, zniszczenie oraz utratę danych lub programów, za niemożność wywiązania się z jakichkolwiek obowiązków, w tym wszelkich obowiązków ustawowych, umownych, obowiązku dobrej wiary lub należytej staranności, za zaniedbanie, straty ekonomiczne oraz wszelkie inne straty pieniężne) powstałe na skutek lub w jakikolwiek sposób związane z wykorzystaniem lub niemożnością wykorzystania Aplikacji, zapewnieniem lub niemożnością zapewnienia wsparcia lub innych usług, informacji, Aplikacji oraz związanej z Aplikacją treści lub w inny sposób powstałych w wyniku korzystania z Aplikacji bądź w ramach lub w związku z jakimkolwiek postanowieniem niniejszej umowy lub złamaniem warunków umownych bądź deliktowych (w tym z zaniedbaniem, wprowadzeniem w błąd, odpowiedzialnością lub obowiązkiem bezpośrednim) lub innym złamaniem obowiązku ustawowego, lub jakimkolwiek naruszeniem warunków gwarancji przez Usługodawcę nawet, jeżeli został poinformowany o możliwości zaistnienia takich szkód. Ponadto, w przypadku gdy zrzeczenie się odpowiedzialności, wyłączenie lub ograniczenie w treści niniejszego Regulaminu nie może zostać wyłączone lub ograniczone w świetle obowiązującego prawa, wtedy takie zrzeczenie się odpowiedzialności, wyłączenie lub ograniczenie nie będzie miało zastosowania w przypadku Usługobiorcy, którego w dalszym ciągu obowiązywać będą pozostałe zrzeczenia się odpowiedzialności, wyłączenia oraz ograniczenia.

§ 11

Usługodawca uprawniony jest do przeniesienia jakichkolwiek przysługujących mu praw do Aplikacji lub Portalu, a także podjęcia wobec nich wszelkich innych czynności dozwolonych prawem, a Usługobiorcy z tego tytułu nie będą przysługiwać żadne roszczenia odszkodowawcze.

VI. Rejestracja, Profil użytkownika

§ 12

  1. Każdy Usługobiorca uprawniony jest do założenia tylko jednego Profilu użytkownika. Zabronione jest zakładanie Profilu użytkownika podszywającego się pod inną osobę.
  2. Usługobiorca uprawniony jest do założenia Profilu użytkownika z wykorzystaniem lub bez wykorzystania konta Usługobiorcy na portalu społecznościowym Facebook lub innych portali społecznościowych oferujących taką możliwość techniczną, o ile Usługodawca wprowadzi takie mechanizmy pozwalające na korzystanie z tych innych portali.
  3. Rejestracja jest darmowa.
  4. Usługobiorca, który ma zamiar korzystać z Aplikacji zobowiązany jest do podania następujących danych:
    • Hasło;
    • Adres e-mail, który wykorzystywany będzie jako Login;
    • Numer telefonu
  5. W przypadku zakładania nowego Profilu użytkownika z wykorzystaniem konta założonego przez Usługobiorcę na serwisie społecznościowym Facebook lub innym serwisie społecznościowym, Usługobiorca wyraża zgodę na automatycznie pobranie z niego przez Aplikację wszystkich danych wymaganych do założenia Profilu użytkownika. Jeżeli zakres danych ujawnionych na tym koncie nie będzie spełniał minimalnych wymogów, o których mowa ust. 3, wówczas Usługobiorca zobowiązany będzie do uzupełnienia brakujących danych, które są niezbędne do założenia nowego Profilu użytkownika.
  6. Zmiana danych wskazanych w Profilu użytkownika następuje za pomocą udostępnianego przez Usługodawcę panelu administratora. Wprowadzona przez Usługobiorcę zmiana zostanie ujawniona niezwłocznie w Profilu użytkownika chyba, że będzie ona wymagać uprzedniej weryfikacji przez Usługodawcę. 
  7. Weryfikacja prawidłowości wskazanego przez Usługobiorcę numeru telefonu nastąpi poprzez wysłanie wiadomości SMS z kodem, który należy wprowadzić w odpowiednim polu. Czas ważności kodu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym wynosi 24 godziny. Po upływie powyższego czasu numer telefonu zostanie usunięty z Profilu użytkownika. Usunięcie numeru telefonu z Profilu użytkownika nie wyklucza możliwości jego ponownego wprowadzenia.
  8. Zakładając nowy Profil użytkownika, Usługobiorca oświadcza, iż:
    • podane przez niego dane są kompletne, zgodne ze stanem faktycznym, a także nie naruszą praw osób trzecich;
    • zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu i zobowiązuje się go przestrzegać;
    • spełnia warunki niezbędne do zawarcia Umowy.
  9. Usługobiorca zobligowany jest do niezwłocznej aktualizacji wszelkich danych ujawnionych w Profilu użytkownika.
  10. Usługobiorca zobowiązany jest do podjęcia czynności mających na celu zabezpieczenie Hasła przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich. Usługobiorca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody wynikłe z jego ujawnienia.
  11. Usługobiorca nie jest uprawniony do przeniesienia praw i obowiązków wynikających ze świadczonej na jego rzecz Usługi elektronicznej oraz posiadanego Profilu Użytkownika.
  12. Usługobiorca za pośrednictwem Profilu użytkownika uprawniony jest do:
    • edycji danych;
    • przeglądania historii Podróży;
    • zarządzanie płatnościami oraz Usługą.
  13. Usługodawca ma prawo odmowy nadania Profilu użytkownika dla Usługobiorcy, z którym Umowa została rozwiązana ze względu na naruszenie przez niego postanowień Regulaminu.

§ 13

  1. Zakazane jest udostępnianie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym, w tym w szczególności treści do których Usługobiorca nie dysponuje odpowiednimi uprawnieniami wynikającymi z przepisów o własności intelektualnej. W razie otrzymania przez Usługodawcę urzędowego zawiadomienia lub wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze przechowywanych danych dostarczonych przez Usługobiorcę, Usługodawca może uniemożliwić dostęp do tych danych. Usługodawca nie będzie ponosić odpowiedzialności względem Usługobiorcy za szkodę powstałą w wyniku uniemożliwienia dostępu do danych o treści bezprawnej. W przypadku uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych Usługodawca zawiadomi Usługobiorcę o zamiarze uniemożliwienia dostępu do danych.
  2. Usługobiorca nie jest uprawniony do publikacji treści obraźliwych, sprzecznych z prawem lub dobrymi obyczajami.

VII. Usunięcie Profilu użytkownika.

§ 14

  1. Usługobiorca może Rozwiązać umowę i usunąć Profil użytkownika w dowolnym momencie pod warunkiem, że rozliczył wszelkie transakcje wynikające ze Podróży, a stan jego Salda wynosi 0,00 zł (słownie: zero złotych 00/100). W przypadku posiadania dodatniego Salda Usługobiorca przed usunięciem Profilu powinien złożyć dyspozycję wypłaty środków z Salda do stanu zerowego na rachunek bankowy Usługobiorcy.
  2. Usunięcie Profilu użytkownika odbywa się poprzez zgłoszenie tego faktu przez Usługobiorcę oraz kliknięcie w link potwierdzający usunięcie Profilu użytkownika.
  3. W momencie potwierdzenia usunięcia wszelkie zgromadzone w Profilu użytkownika dane zostaną skasowane, chyba że:
    • ich zachowanie jest konieczne, ze względu na fakt, iż zachodzi uzasadnione prawdopodobieństwo naruszenia przez Usługodawcę Regulaminu;
    • Usługodawca uprawniony jest na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego lub treści Regulaminu do ich dalszego przetwarzania.
  4. Usunięcie Profilu użytkownika przez Usługobiorcę jest jednoznaczne z rozwiązaniem Umowy.
  5. Usługodawca uprawniony jest do usunięcia Profilu użytkownika w przypadkach opisanych w Regulaminie.

VIII. Umowa przewozu okazjonalnego, Proces rezerwacji oraz realizacji Podróży.

§ 15

  1. Pasażer po uruchomieniu Aplikacji dysponuje możliwością wprowadzenia następujących opcji:
    • ręczne wprowadzenie adresu Punktu docelowego;
    • wskazanie na zainstalowanej w Aplikacji mapie Punktu docelowego.
  2. Aplikacja pobiera aktualną pozycję Usługobiorcy z modułu GPS i na jej podstawie wyznacza Punkt startowy.
  3. Pasażer po wybraniu danej Trasy nie będzie dysponował na Rachunku wymaganą kwotą, wówczas nie będzie mógł uczestniczyć w Podróży.. Pasażer zostanie poinformowany o braku odpowiednich środków na Rachunku oraz poproszony o Doładowanie Rachunku. 
  4. Aplikacja wyznaczy Usługobiorcy Pojazd, w którym może odbyć Podróż wraz z odległością jaką Usługobiorca musi pokonać do Punktu startowego.  Po akceptacji przez Usługobiorcę warunków Podróży, funkcje Aplikacji zostaną ograniczone tzn. Pasażer nie będzie miał możliwości wyboru innego Pojazdu. Pasażer będzie miał tylko do wyboru opcję „Anuluj przejazd”. Anulowanie Podróży będzie możliwe bezpłatnie przez określony w Aplikacji czas wynoszący nie więcej niż …. min. . Po przekroczeniu czasu wyznaczonego na bezpłatną rezygnację, zostanie pobrana Płatność zgodnie ze stawką określoną w Cenniku.
  5. Zawarcie Umowy przewozu okazjonalnego następuje w momencie akceptacji przez Usługobiorcę Warunków Podróży zgodnie z postanowieniami § 15 ust. 4 Regulaminu.
  6. Pasażer powinien przybyć na wskazany punkt odjazdu (Punkt startowy) wyznaczony przez Aplikację, najpóźniej o czasie wyznaczonym przez Aplikację.
  7. Pasażer zobowiązuje się do opuszczenia Pojazdu w stanie niepogorszonym, jak w chwili zajęcia przez niego miejsca oraz do zachowania czystości podczas jego użytkowania. Wobec Przewoźnika Pasażer odpowiada za szkody powstałe z jego winy.
  8. Pasażer uprawniony jest do zajęcia dowolnego wolnego miejsca w Pojeździe chyba, że Kierowca wskaże inaczej.
  9. Pasażer w czasie jazdy zobowiązany jest zajmować swoje miejsce z przypiętymi pasami bezpieczeństwa.
  10. W czasie jazdy, Pasażer nie jest uprawniony do poruszania się po Pojeździe.
  11. Pasażer zobowiązany jest do przestrzegania zaleceń Kierowcy dotyczących zasad zachowania porządku w Pojeździe.
  12. Przewoźnik ma prawo nie dopuścić do zajęcia miejsca w Pojeździe lub odmówić dalszego Przewozu, w przypadku, gdy Pasażer:
    • znajduje się w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub środków odurzających,
    • nie przestrzega postanowień niniejszego Regulaminu,
    • znajduje się w stanie lub zachowuje się w sposób, który mógłby negatywnie wpływać na bezpieczeństwo lub komfort podróży współpasażerów.
  13. W Pojeździe zabronione jest spożywanie napojów alkoholowych i innych środków odurzających.
  14. Zabrania się: otwierania i zamykania drzwi podczas jazdy, zanieczyszczania i zaśmiecania Pojazdu oraz niszczenia jego urządzeń i wyposażenia, spożywania artykułów żywnościowych, wchodzenia do Pojazdu w łyżworolkach, butach o znacznym zanieczyszczeniu, grania na instrumentach muzycznych, korzystania z radioodbiorników lub zakłócania w inny sposób spokoju w Pojeździe, palenia tytoniu, wyrzucania jakichkolwiek przedmiotów z Pojazdu w czasie jazdy jak i na postoju, wykonywania czynności mogących narazić współpasażerów na szkody i obrażenia, umieszczania naklejek na zewnątrz oraz we wnętrzu Pojazdu,.
  15. Zabrania się przewozu zwierząt, za wyjątkiem psów przewodników.
  16. Przewoźnik jest zwolniony od obowiązku Przewozu, jeżeli:
    • zachodzą uniemożliwiające Przewóz okoliczności, których Przewoźnik nie mógł uniknąć ani zapobiec ich skutkom;
    • Pasażer nie zastosował się do przepisów przewozowych;
    • ze względu na przedmiot Przewozu nie ma możliwości jego wykonania przy użyciu posiadanych środków i urządzeń transportowych.
  17. Przewoźnik ma prawo powierzyć wykonanie Przewozu podwykonawcy.
  18. Podróż może się nie odbyć w przypadku gdy jej organizacja na rzecz Pasażera będzie technicznie niemożliwa, przykładowo ze względu na brak wolnych miejsc w Pojeździe.
  19. Podczas Podróży, Pasażer w dowolnym momencie może anulować przejazd. Pasażer będzie uprawniony do opuszczenia Pojazdu dopiero po jego zatrzymaniu przez Kierowcę w miejscu do tego odpowiednim.

IX. Przewóz dzieci

§ 16

  1. Dziecko, którego wzrost nie przekracza 150 cm wzrostu, przewozi się w foteliku ochronnym lub innym urządzeniu do przewożenia dzieci, odpowiadającym wadze i wzrostowi dziecka oraz właściwym warunkom technicznym. Opiekun podróżujący z dzieckiem jest zobowiązany do zapewnienia dziecku fotelika ochronnego. Dziecko powinno podczas całej podróży przebywać w zabezpieczonym foteliku ochronnym lub innym urządzeniu przytrzymującym. W przypadku braku fotelika ochronnego lub innego urządzenia przytrzymującego, Kierowca uprawniony jest do odmowy realizacji Podróży.
  2. Młodzież po ukończeniu 15 roku życia może odbywać Podróż bez żadnych ograniczeń.
  3. Dzieci do 15 roku może życia podróżować wyłącznie pod opieką osoby dorosłej. 
  4. Pasażer odpowiada za szkody wyrządzone Przewoźnikowi (w tym szczególnie za zniszczenia wyposażenia Pojazdu) i innym Pasażerom na zasadach ogólnych przewidzianych przepisami Kodeksu Cywilnego. Pasażer zobowiązany jest do pokrycia powstałych z jego winy kosztów naprawy oraz sprzątania Pojazdu w zakresie, w jakim przekraczają one uszkodzenia i sprzątanie wynikające z normalnego zużycia.
  5. W przypadku znalezienia w Pojeździe bagażu, którego nie można zidentyfikować Przewoźnik ma prawo wezwać odpowiednie służby w celu jego usunięcia  według przepisów o rzeczach znalezionych.
  6. Pasażer ma prawo do bezpłatnego przewozu bagażu podręcznego o wadze do 5 kg.
  7. Wymiary Bagażu podręcznego nie powinny utrudniać swobody Podróży pozostałym Pasażerom.
  8. Zabrania się przewozu rzeczy, których przewóz jest niedozwolony na podstawie odrębnych przepisów. Przewoźnik ma prawo odmówić zabrania bagażu niebezpiecznego, nieszczelnego oraz o zapachu powodującym dyskomfort.

X. Odpowiedzialność Przewoźnika.

§ 17

  1. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty osobiste i bagaż podręczny będący pod bezpośrednią opieką Pasażera chyba, że szkoda powstała z jego winy.
  2. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za szkody polegające na utracie lub uszkodzeniu przewożonej gotówki, biżuterii, papierów wartościowych, sprzętu elektronicznego oraz rzeczy o wartości naukowej, artystycznej lub kolekcjonerskiej, chyba, że rzeczy te przyjął na przechowanie albo szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa Przewoźnika.
  3. Przedmioty pozostawione w Pojeździe nie są objęte ochroną i odpowiedzialnością Przewoźnika.
  4. Przewoźnik odpowiada za szkodę, jaką Podróżny poniósł wskutek przedwczesnego odjazdu Pojazdu.

IX. Rozliczenia

§ 18

  1. Usługobiorca uprawniony jest do dokonywania wszelkich określonych niniejszym Regulaminem płatności, a w szczególności wynikających z organizacji Podróży tylko za pośrednictwem Aplikacji. W szczególności Usługobiorca nie jest uprawniony do dokonywania płatności w formie gotówkowej lub przelewem bezpośrednio na rachunek bankowy Kierowcy.
  2. Usługobiorca akceptuje, iż Doładowania, pobrania Opłat i będą realizowane poprzez zewnętrzny serwis, z którym Usługodawca zawarł umowę o świadczenie usług płatniczych.
  3. Wysokość Stawki za Podróż określa Cennik, dostępny pod adresem https://dev.grupataka.pl/autohop
  4. Usługodawca uprawniony jest do dowolnej zmiany wysokości Stawki, przy czym zmiana ta następuje poprzez zmianę Cennika i odnosi skutek jedynie na przyszłość, to jest do Podróży rozpoczętych po takiej zmianie.
  5. W momencie potwierdzenia zrealizowania Podróży przez Pasażera ustalona zgodnie z ust. 2 Płatność zostanie pobrana z Salda Pasażera (jednocześnie zostanie zaksięgowane zdarzenie Zdjęcia Blokady Salda).
  6. Anulowanie Wspólnej Podróży zanim Pasażer wsiądzie do Pojazdu:
    • Przez Kierowcę – z Salda Pasażera nie zostanie pobrana żadna kwota, Blokada Salda dostępnych środków Pasażera jest zdejmowana; Kierowca uprawniony jest do anulowania Podróży tylko w szczególnych przypadkach takich jak: Awaria Pojazdu lub brak możliwości realizacji Podróży z innych przyczyn o charakterze technicznym; Wstrzymanie ruchu Pojazdu przez uprawnione do tego organy państwowe; Stan Pasażera wskazuje na spożycie alkoholu lub innych substancji odurzających;
    • Przez Pasażera lub z przyczyn leżących po stronie Pasażera – z uwzględnieniem brzmienia § 15 ust. 14 Regulaminu – pobierana jest Płatność w wysokości określonej w Cenniku. Blokada Salda dostępnych środków obejmująca pozostałą kwotę zostaje zdejmowana.
  7. Anulowanie przejazdu przez Pasażera po tym, jak Pasażer wsiądzie do Pojazdu – pobierana jest pełna Płatność w wysokości jaka byłaby należna za Podróż. Pasażer wyraża zgodę na to, iż przedmiotowa transakcja nastąpi bez konieczności potwierdzenia, o którym mowa w ust. 11.
  8. Po zakończeniu procedury anulowania Podróży Aplikacja Pasażera odzyska pełen zakres funkcji Aplikacji.
  9. Doładowanie Salda możliwe jest tylko za pośrednictwem Transakcji. Maksymalna wysokość środków na Saldzie nie może przekroczyć 1000,00 zł (słownie: tysiąc złotych).
  10. Z zastrzeżeniem brzmienia ust. 13, Usługobiorca uprawniony jest do wypłaty swoich środków z Salda na rachunek wskazany przez Usługobiorcę za pomocą panelu administracyjnego w Profilu użytkownika lub na podstawie pisemnego wniosku skierowanego na adres Usługodawcy.
  11. Z tytułu przelania środków pieniężnych z Salda na rachunek bankowy wskazany przez Usługobiorcę, Usługodawca pobierać będzie Opłatę Administracyjną w wysokości Określonej w Cenniku. Usługobiorca wyraża zgodę na potrącenie Opłaty Administracyjnej z Saldem dostępnych środków.
  12. W przypadku gdy wysokość Salda dostępnych środków będzie niższa niż Opłata administracyjna, wówczas Usługodawca uprawniony jest do odmowy realizacji przelewu, o którym mowa w ust. 11. W takiej sytuacji, Usługobiorca uprawniony jest do wypłaty Salda dostępnych środków w siedzibie Usługodawcy.
  13. Wypłata Salda dostępnych środków jest możliwa tylko przy usunięciu Profilu Użytkownika.

X. Wyłączenia

§ 19

Pasażer nie jest uprawniony do żądania od Kierowcy spełnienia jakichkolwiek usług oprócz organizacji Podróży.

§ 20

Usługodawca ponosi odpowiedzialność za usługi świadczone drogą elektroniczną na zasadach określonych w ustawie  z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Z 2004 r., Nr 2004, poz. 959 ze zm.) oraz przepisach powszechnie obowiązującego prawa.

XI. Prawa autorskie

§ 21

  1. Treści udostępnione w Aplikacji oraz na Portalu, w tym ich wybór i układ oraz Aplikacja stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 04.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, tym samym korzystają one z ochrony w w/w ustawie przewidzianej.
  2. Korzystanie z Portalu bądź Aplikacji przez Usługobiorcę bądź inną osobę odwiedzającą Portal nie skutkuje nabyciem przez te podmioty jakichkolwiek praw na dobrach niematerialnych do udostępnionych utworów, oprócz uprawnienia do korzystania z nich w zakresie przepisanego prawem dozwolonego użytku oraz niezbędnym do realizacji umowy o świadczenie Usługi.
  3. Usługobiorca poprzez umieszczenie w Profilu użytkownika zdjęć oraz innych danych, w szczególności wizerunku, materiałów lub wypowiedzi udziela Usługodawcy niewyłącznej licencji na wykorzystywanie, utrwalania w pamięci komputera, zmienianie, usuwanie, uzupełnianie, wykonywanie publiczne, wyświetlanie publiczne, zwielokrotnianie i rozpowszechnianie (w szczególności w Internecie) tych zdjęć i danych.

XII. Reklamacja – Usługa świadczona drogą elektroniczną

§ 22

  1. Usługobiorca ma prawo składać reklamacje w sprawie dotyczącej Usługi.
  2. Reklamacja może zostać złożona w formie elektronicznej na adres (…)
  3. Reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby reklamującego, określenie przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego okresu, przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację, datę zawarcia Umowy, wysokość kwoty odszkodowania lub innej należności – w przypadku gdy reklamujący żąda ich wypłaty, numer konta bankowego lub adres właściwy do wypłaty odszkodowania lub innej należności, podpis reklamującego oraz wybór formy odpowiedzi na reklamację.
  4. W przypadku gdy reklamacja nie spełnia opisanych wyżej warunków upoważniona osoba reprezentująca Usługodawcę przyjmująca reklamację niezwłocznie informuje reklamującego o konieczności jej poprawienia lub uzupełnienia reklamacji w tym o konieczności zachowania formy pisemnej lub elektronicznej, pod rygorem nie poddania reklamacji pod rozpoznanie.
  5. Usługodawca dołoży najwyższych starań, aby rozpatrzyć reklamację w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
  6. Odpowiedź na reklamację powinna zawierać: rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji, w przypadku przyznania odszkodowania – określenie wysokości kwoty i terminu jego wypłaty, w przypadku zwrotu innej należności – określenie wysokości kwoty i terminu jej zwrotu. W przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części odpowiedź na reklamację powinna dodatkowo zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne oraz zostać doręczona reklamującemu w formie pisemnej przesyłką poleconą lub w formie elektronicznej na Adres Poczty Elektronicznej – według wyboru Usługodawcy.
  7. Usługodawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku ze sprzedażą towarów na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
  8. Usługobiorca będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, konsument ma możliwość:
    • zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej na podstawie niniejszego Regulaminu umowy,
    • zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Usługobiorcą a Usługodawcą.
    • skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
  9. Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, konsument może szukać na stronie internetowej http://polubownie.uokik.gov.pl.
  10. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

XIII. Reklamacja – Przewóz okazjonalny

§ 23

  1. Podróżny ma prawo składać reklamacje w sprawie dotyczącej Przewozu.
  2. Reklamacja może zostać złożona w formie elektronicznej na adres (…) lub na adres siedziby Przewoźnika.
  3. Reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby reklamującego, określenie przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego okresu, przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację, datę zawarcia Umowy, wysokość kwoty odszkodowania lub innej należności – w przypadku gdy reklamujący żąda ich wypłaty, numer konta bankowego lub adres właściwy do wypłaty odszkodowania lub innej należności, podpis reklamującego oraz wybór formy odpowiedzi na reklamację.
  4. W przypadku gdy reklamacja nie spełnia opisanych wyżej warunków upoważniona osoba reprezentująca Przewoźnika przyjmująca reklamację niezwłocznie informuje reklamującego o konieczności jej poprawienia lub uzupełnienia reklamacji w tym o konieczności zachowania formy pisemnej lub elektronicznej, pod rygorem nie poddania reklamacji pod rozpoznanie.
  5. Przewoźnik dołoży najwyższych starań, aby rozpatrzyć reklamację w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
  6. Odpowiedź na reklamację powinna zawierać: rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji, w przypadku przyznania odszkodowania – określenie wysokości kwoty i terminu jego wypłaty, w przypadku zwrotu innej należności – określenie wysokości kwoty i terminu jej zwrotu. W przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części odpowiedź na reklamację powinna dodatkowo zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne oraz zostać doręczona reklamującemu w formie pisemnej przesyłką poleconą lub w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej – według wyboru Podróżnego.
  7. Przewoźnik wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów na drodze postępowania mediacyjnego.
  8. Podróżny będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, konsument ma możliwość:
    • zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej na podstawie niniejszego Regulaminu umowy,
    • zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Usługobiorcą a Usługodawcą.
    • skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
  9. Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, konsument może szukać na stronie internetowej http://polubownie.uokik.gov.pl.

XIV. Polityka prywatności

§ 24

Zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników określa Polityka Prywatności dostępna pod adresem https://dev.grupataka.pl/autohop.

XV. Korespondencja

§ 25

  1. Usługobiorca wyraża zgodę na wykorzystywanie przez Usługodawcę Adresu e-mail jako standardowego środka komunikacji z Usługobiorcą w zakresie związanym ze świadczeniem Usługi. Powyższe, w zależności od okoliczności, nie wyklucza innych form komunikacji w szczególności za pomocą numeru telefonu.
  2. Usługobiorca zobowiązany jest do regularnego sprawdzania korespondencji przychodzącej na skrzynkę elektroniczną znajdującą się pod Adresem e-mail. 

XVI. Postanowienia końcowe

§ 26

  1. Regulamin udostępniany jest przez Usługodawcę do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie go na stronie internetowej znajdującej się pod adresem (…) w formie, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
  2. Usługobiorca zobowiązany jest w trakcie Rejestracji zapoznać się z treścią Regulaminu i ją zaakceptować.
  3. Usługodawcy przysługuje prawo do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu. Usługodawca zawiadamia Usługobiorców o tym fakcie poprzez przesłanie zawiadomień na Adres e-mail oraz za pomocą Aplikacji, a także przed wejściem do Panelu użytkownika. Zmiany wchodzą w życie w dniu wskazanym w zawiadomieniu.
  4. Zmiany Regulaminu uważane są za zaakceptowane przez Usługobiorcę w momencie ich potwierdzenia za pomocą Aplikacji lub potwierdzenia przy wchodzeniu do Panelu użytkownika. Do dnia upływu terminu, o którym mowa w ust. 5 brak akceptacji zmian Regulaminu powoduje, iż niektóre funkcje Aplikacji mogą nie być dostępne.
  5. Usługobiorca może w terminie 14 dni od daty otrzymania zawiadomienia o zmianie Regulaminu, rozwiązać Umowę z powodu braku akceptacji zmian w Regulaminie. Brak oświadczenia o rozwiązaniu Umowy, w terminie, o którym mowa w pierwszym zdaniu jest równoznaczny z akceptacją przez Usługobiorcę zmian w Regulaminie.
  6. Wszelkie spory wynikające z niniejszego Regulaminu lub powstające w związku z nim będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy miejscowo według przepisów powszechnie obowiązującego prawa polskiego.
  7. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają przepisy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o ochronie danych osobowych, Kodeksu cywilnego i inne bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.
  8. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 6.06.2019.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a chętnie na nie odpowiemy!

Kontakt
E-mail: info@autohop.pl
w godzinach 8.00 – 16.00

UWAGA: AutoHOP znajduje się jeszcze w fazie testów i rozwoju. Prosimy o wyrozumiałość w razie wystąpienia błędów i dziękujemy za wszelkie uwagi i sugestie dotyczące możliwych udoskonaleń.