FAQ — Autohop

FAQ

Najcz臋stsze pytania

  1. Co to jest HOP?

    HOP to miejsce spotkania pasa偶era z pojazdem. Po zam贸wieniu przejazdu aplikacja wskazuje drog臋 doj艣cia do HOP-a.

  2. Ile b臋d臋 czeka膰 na przejazd?

    Od momentu zam贸wienia pojazdu pojawia si臋 on przy HOP-ie po kilku minutach
    Czas oczekiwania zale偶y od sytuacji na drodze. W godzinach najwi臋kszego ruchu sugerujemy zamawianie przejazdu troch臋 wcze艣niej ni偶 w innych porach dnia. Ze wzgl臋du na szybki przyjazd busa polecamy zamawianie po wyj艣ciu z budynku.

  3. Dlaczego pojazd nie przyjedzie bezpo艣rednio po mnie, tylko musz臋 i艣膰 na miejsce spotkania?

    AutoHOP dzia艂a inaczej ni偶 us艂ugi taks贸wkarskie. Algorytm aplikacji wytycza tras臋 przejazdu tak, aby by艂a ona jak najszybsza dla wszystkich na pok艂adzie. HOP b臋dzie zatem tak lokalizowany, by maksymalnie ograniczy膰 d艂ugo艣膰 trasy przejazdu. Dla pasa偶era przej艣cie 100 czy 200 metr贸w z regu艂y nie stanowi problemu, a dla efektywnego funkcjonowania wsp贸艂dzielonych przejazd贸w AutoHOP jest to kluczowe.

  4. W jakich godzinach i na jakim obszarze dzia艂a AutoHOP?

    Obecnie AutoHOP kursuje od poniedzia艂ku do czwartku od 6.00 do 19.00, w pi膮tek od 6.00 do 22.00 na聽wyznaczonym obszarze. W sobot臋 i niedziel臋 nie kursujemy.

  5. Czy mo偶na zam贸wi膰 przejazd na okre艣lon膮 godzin臋?

    Us艂uga dzia艂a w czasie rzeczywistym 鈥 ad hoc. Przejazd jest wi臋c zamawiany w momencie zaistnienia takiej potrzeby i 艣wiadczony po kilku(nastu) minutach od zam贸wienia.

  6. Jak rozpoznam pojazd AutoHOP?

    Wszystkie pojazdy AutoHOP-a to czarno-pomara艅czowe Mercedesy Vito. Po zam贸wieniu przejazdu aplikacja podaje konkretny numer boczny Twojego busa.

  7. W jaki spos贸b i ile zap艂ac臋 za przejazd?

    Przed zam贸wieniem przejazdu nale偶y dokona膰 przedp艂aty. Minimalna kwota zasilenia konta to 5 z艂. Za ka偶dym razem, gdy skorzystasz z AutoHOP-a, op艂ata b臋dzie automatycznie pobierana z przedp艂aty. Koszt przejazdu to jedynie 2,99 z艂 za dowolny przejazd w obs艂ugiwanej strefie. Bezpiecze艅stwo p艂atno艣ci gwarantowane jest przez platform臋 Przelewy24.

  8. Czy mog臋 anulowa膰 przejazd lub zmieni膰 miejsce docelowe po zam贸wieniu przejazdu?

    Przed wybraniem przejazdu masz wgl膮d do jego parametr贸w czasowych, wi臋c decyzja o
    zam贸wieniu jest wi膮偶膮ca. W momencie zam贸wienia algorytm zmienia tras臋 przydzielonego
    Ci pojazdu, dlatego anulacja b臋dzie wi膮za艂a si臋 z pobraniem po艂owy kosztu przejazdu. Po
    anulowaniu mo偶esz zam贸wi膰 nowy transport w Gliwicach.

  9. Czy mog臋 zmieni膰 miejsce docelowe, b臋d膮c ju偶 na pok艂adzie pojazdu?

    Ka偶dy u偶ytkownik jest przydzielany do busa jad膮cego wraz z innymi pasa偶erami w podobnym kierunku, dlatego zmiana miejsca docelowego na tym etapie nie jest ju偶 mo偶liwa. Mo偶na jedynie anulowa膰 przejazd, pobrana zostanie wtedy pe艂na op艂ata, a kierowca wypu艣ci Ci臋 w najbli偶szym mo偶liwym do zatrzymania miejscu.
    Po wyj艣ciu z busa mo偶esz zam贸wi膰 nowy przejazd.

  10. Co si臋 stanie, je艣li na miejsce spotkania dotr臋 p贸藕niej, ni偶 wskazuje aplikacja?

    To zale偶y od sytuacji. Zgodnie z za艂o偶eniem AutoHOP-a, by nie marnowa膰 czasu wsp贸艂pasa偶er贸w, pojazd nie czeka na pasa偶era. Jedyna dopuszczalna sytuacja, kiedy mo偶e czeka膰, ma miejsce wtedy, gdy przyjedzie wcze艣niej, ni偶 wskazuje aplikacja. W ka偶dym innym przypadku, je艣li bus nie zastanie w miejscu spotkania pasa偶era, odje偶d偶a, a z aplikacji zostaje pobrane 3/4 op艂aty za przejazd. Przykro nam, ale tylko w ten spos贸b mo偶emy zapewni膰 pasa偶erom sprawny i szybki przejazd w tak korzystnej cenie.

  11. Czy mog臋 zam贸wi膰 przejazd r贸wnie偶 dla osoby mi towarzysz膮cej lub kilku?

    Tak. Pod warunkiem dost臋pno艣ci miejsc mo偶esz zabra膰 ze sob膮 dodatkowo do 5 os贸b jad膮cych do tego samego miejsca. Za ka偶d膮 dodatkow膮 osob臋 z Twojego konta pobierzemy 戮 stawki za przejazd, czyli 2,25 z艂.

  12. Czy mog臋 jecha膰 z dzieckiem?

    Tak, nasze pojazdy s膮 wyposa偶one w fotelik dla dzieci wa偶膮cych 9-36 kg oraz w siedzisko dla dziecka o wadze 22-36 kg.

  13. Czy dzieci mog膮 samodzielnie je藕dzi膰 AutoHOP-em?

    Samodzielnie mog膮 podr贸偶owa膰 osoby, kt贸re uko艅czy艂y 15 lat.

  14. Czy w poje藕dzie mo偶na je艣膰?

    W celu utrzymania naszych pojazd贸w w czysto艣ci i zapewnienia komfortu innym pasa偶erom prosimy o niespo偶ywanie posi艂k贸w w poje藕dzie.

  15. Po zam贸wieniu przejazdu aplikacja wskazuje godzin臋 dotarcia na miejsce. Czy faktycznie b臋d臋 tak d艂ugo jecha艂?

    Aplikacja zawsze podaje najp贸藕niejsz膮 godzin臋 dotarcia na miejsce, uwzgl臋dniaj膮c maksymalne (mieszcz膮ce si臋 w granicach za艂o偶e艅 algorytmu) op贸藕nienie przejazdu. W wi臋kszo艣ci przypadk贸w dotarcie na miejsce nast臋puje zdecydowanie wcze艣niej.

  16. Pojazd czasami przyje偶d偶a troch臋 p贸藕niej, ni偶 wskazuje aplikacja. Dlaczego?

    Aby nie marnowa膰 czasu wsp贸艂pasa偶er贸w na czekanie w miejscu spotkania na kolejnego
    pasa偶era, aplikacja zawsze podaje najwcze艣niejsz膮 mo偶liw膮 godzin臋 odjazdu (parametr
    鈥濨膮d藕 na miejscu o鈥). Czas ten aktualizuje si臋 na bie偶膮co w aplikacji po Twoim przybyciu na
    miejsce spotkania (鈥濷djazd o鈥). Zazwyczaj bus pojawia si臋 o wskazanej pierwotnie
    godzinie, lecz czasami, z przyczyn od nas niezale偶nych (np. korki na mie艣cie), jest lekko
    op贸藕niony. Polecamy 艣ledzenie bie偶膮cej lokalizacji pojazdu na mapce oraz informacji o
    czasie jego zjawienia si臋. W razie powa偶nych op贸藕nie艅, skutkuj膮cych przekroczeniem
    maksymalnego czasu dojazdu do celu, prosimy o z艂o偶enie pisemnej reklamacji na
    info@autohop.pl.

  17. Kto prowadzi pojazdy AutoHOP-a?

    Wszystkie nasze w pe艂ni ubezpieczone pojazdy prowadz膮 zatrudnieni przez nas na pe艂ny etat kierowcy, kt贸rzy przeszli wymagane badania i szkolenia zawodowe.

  18. Czy mog臋 wnie艣膰 do pojazdu walizk臋?

    Nasze pojazdy s膮 przestrzeni膮 wsp贸艂dzielon膮, dlatego prosimy o ograniczenie liczby rzeczy osobistych do pojedynczej sztuki baga偶u lub torby o rozs膮dnych wymiarach.

  19. Czy mog臋 jecha膰 ze zwierz臋ciem?

    Lubimy zwierzaki, jednak ze wzgl臋du na mo偶liwy dyskomfort innych pasa偶er贸w (alergie, l臋k przed psami itp.) prosimy nie przewozi膰 ich AutoHOP-em. Dzi臋kujemy za wyrozumia艂o艣膰.

  20. Czy musz臋 zapina膰 pasy w AutoHOP-ie?
    Zdecydowanie tak. Jest to uzasadnione nie tylko z uwagi na bezpiecze艅stwo, lecz tak偶e prawo o ruchu drogowym (art. 39).
  21. Dlaczego nie mog臋 znale藕膰 przejazdu?

    Sprawd藕, czy nie jeste艣聽poza stref膮 dzia艂ania us艂ugi. Je艣li tak, to podejd藕 bli偶ej strefy i spr贸buj zam贸wi膰 ponownie.

  22. Dlaczego nie mog臋 znale藕膰 przejazdu, mimo 偶e stoj臋 w zasi臋gu dzia艂ania us艂ugi AutoHOP?

    Mog膮 pojawia膰 si臋 miejsca, gdzie odleg艂o艣膰 do najbli偶szego HOP-a punktu spotkania jest wi臋ksza od warto艣ci ustawionej w aplikacji. Spr贸buj j膮 zwi臋kszy膰 do warto艣ci maksymalnej, wchodz膮c w ustawienia danych pasa偶era.

  23. Jakie 艣rodki ostro偶no艣ci epidemiologicznej s膮 stosowane w busach? Czy mog臋 czu膰 si臋 bezpiecznie?

    Stosujemy si臋 do wszelkich rozporz膮dze艅 ws. COVID-19, tak aby ryzyko zara偶enia si臋 by艂o
    jak najni偶sze. Nasze auta s膮 regularnie ozonowane. W busach obowi膮zuje zakrywanie nosa i ust oraz
    dezynfekcja r膮k po wej艣ciu na pok艂ad, z kolei wsiadanie i wysiadanie z pojazdu odbywa si臋
    bezdotykowo. Bezpiecze艅stwo i komfort pasa偶er贸w oraz kierowc贸w to dla nas priorytet.

Pobierz aplikacj臋

pobierz z App Store pobierz z Google Play

Masz pytania?

Skontaktuj si臋 z nami, a ch臋tnie na nie odpowiemy!

Kontakt
E-mail: info@autohop.pl
Infolinia: 32 445 70 55

Od poniedzia艂ku do pi膮tku,
w godzinach 8.00 – 16.00

UWAGA: AutoHOP znajduje si臋 jeszcze w fazie test贸w i rozwoju. Prosimy o wyrozumia艂o艣膰 w razie wyst膮pienia b艂臋d贸w i dzi臋kujemy za wszelkie uwagi i sugestie dotycz膮ce mo偶liwych udoskonale艅.