FAQ — Autohop

FAQ

Najczęstsze pytania

  1. Co to jest HOP?

    HOP to miejsce spotkania pasażera z pojazdem. Po zamówieniu przejazdu aplikacja wskazuje drogę dojścia do HOP-a.

  2. Ile będę czekać na przejazd?

    Od momentu zamówienia pojazdu pojawia się on przy HOP-ie po kilku minutach
    Czas oczekiwania zależy od sytuacji na drodze. W godzinach największego ruchu sugerujemy zamawianie przejazdu trochę wcześniej niż w innych porach dnia. Ze względu na szybki przyjazd busa polecamy zamawianie po wyjściu z budynku.

  3. Dlaczego pojazd nie przyjedzie bezpośrednio po mnie, tylko muszę iść na miejsce spotkania?

    AutoHOP działa inaczej niż usługi taksówkarskie. Algorytm aplikacji wytycza trasę przejazdu tak, aby była ona jak najszybsza dla wszystkich na pokładzie. HOP będzie zatem tak lokalizowany, by maksymalnie ograniczyć długość trasy przejazdu. Dla pasażera przejście 100 czy 200 metrów z reguły nie stanowi problemu, a dla efektywnego funkcjonowania współdzielonych przejazdów AutoHOP jest to kluczowe.

  4. W jakich godzinach i na jakim obszarze działa AutoHOP?

    Obecnie AutoHOP kursuje od poniedziałku do piątku od 6.00 do 18.00 na wyznaczonym obszarze. W sobotę i niedzielę nie kursujemy.

  5. Czy można zamówić przejazd na określoną godzinę?

    Usługa działa w czasie rzeczywistym – ad hoc. Przejazd jest więc zamawiany w momencie zaistnienia takiej potrzeby i świadczony po kilku(nastu) minutach od zamówienia.

  6. Jak rozpoznam pojazd AutoHOP?

    Wszystkie pojazdy AutoHOP-a to czarno-pomarańczowe Mercedesy Vito. Po zamówieniu przejazdu aplikacja podaje konkretny numer boczny Twojego busa.

  7. W jaki sposób i ile zapłacę za przejazd?

    Przed zamówieniem przejazdu należy dokonać przedpłaty. Minimalna kwota zasilenia konta to 5 zł. Za każdym razem, gdy skorzystasz z AutoHOP-a, opłata będzie automatycznie pobierana z przedpłaty. Koszt przejazdu to jedynie 5 zł za dowolny przejazd w obsługiwanej strefie. Bezpieczeństwo płatności gwarantowane jest przez platformę Przelewy24.

  8. Czy mogę anulować przejazd lub zmienić miejsce docelowe po zamówieniu przejazdu?

    Przed wybraniem przejazdu masz wgląd do jego parametrów czasowych, więc decyzja o
    zamówieniu jest wiążąca. W momencie zamówienia algorytm zmienia trasę przydzielonego
    Ci pojazdu, dlatego anulacja będzie wiązała się z pobraniem połowy kosztu przejazdu. Po
    anulowaniu możesz zamówić nowy transport w Gliwicach.

  9. Czy mogę zmienić miejsce docelowe, będąc już na pokładzie pojazdu?

    Każdy użytkownik jest przydzielany do busa jadącego wraz z innymi pasażerami w podobnym kierunku, dlatego zmiana miejsca docelowego na tym etapie nie jest już możliwa. Można jedynie anulować przejazd, pobrana zostanie wtedy pełna opłata, a kierowca wypuści Cię w najbliższym możliwym do zatrzymania miejscu.
    Po wyjściu z busa możesz zamówić nowy przejazd.

  10. Co się stanie, jeśli na miejsce spotkania dotrę później, niż wskazuje aplikacja?

    To zależy od sytuacji. Zgodnie z założeniem AutoHOP-a, by nie marnować czasu współpasażerów, pojazd nie czeka na pasażera. Jedyna dopuszczalna sytuacja, kiedy może czekać, ma miejsce wtedy, gdy przyjedzie wcześniej, niż wskazuje aplikacja. W każdym innym przypadku, jeśli bus nie zastanie w miejscu spotkania pasażera, odjeżdża, a z aplikacji zostaje pobrane 3/4 opłaty za przejazd. Przykro nam, ale tylko w ten sposób możemy zapewnić pasażerom sprawny i szybki przejazd w tak korzystnej cenie.

  11. Czy mogę zamówić przejazd również dla osoby mi towarzyszącej lub kilku?

    Tak. Pod warunkiem dostępności miejsc możesz zabrać ze sobą dodatkowo do 5 osób jadących do tego samego miejsca. Za każdą dodatkową osobę z Twojego konta pobierzemy ¾ stawki za przejazd, czyli 3,75 zł.

  12. Czy mogę jechać z dzieckiem?

    Tak, nasze pojazdy są wyposażone w fotelik dla dzieci ważących 9-36 kg oraz w siedzisko dla dziecka o wadze 22-36 kg.

  13. Czy dzieci mogą samodzielnie jeździć AutoHOP-em?

    Samodzielnie mogą podróżować osoby, które ukończyły 15 lat.

  14. Czy w pojeździe można jeść?

    W celu utrzymania naszych pojazdów w czystości i zapewnienia komfortu innym pasażerom prosimy o niespożywanie posiłków w pojeździe.

  15. Po zamówieniu przejazdu aplikacja wskazuje godzinę dotarcia na miejsce. Czy faktycznie będę tak długo jechał?

    Aplikacja zawsze podaje najpóźniejszą godzinę dotarcia na miejsce, uwzględniając maksymalne (mieszczące się w granicach założeń algorytmu) opóźnienie przejazdu. W większości przypadków dotarcie na miejsce następuje zdecydowanie wcześniej.

  16. Pojazd czasami przyjeżdża trochę później, niż wskazuje aplikacja. Dlaczego?

    Aby nie marnować czasu współpasażerów na czekanie w miejscu spotkania na kolejnego
    pasażera, aplikacja zawsze podaje najwcześniejszą możliwą godzinę odjazdu (parametr
    „Bądź na miejscu o”). Czas ten aktualizuje się na bieżąco w aplikacji po Twoim przybyciu na
    miejsce spotkania („Odjazd o”). Zazwyczaj bus pojawia się o wskazanej pierwotnie
    godzinie, lecz czasami, z przyczyn od nas niezależnych (np. korki na mieście), jest lekko
    opóźniony. Polecamy śledzenie bieżącej lokalizacji pojazdu na mapce oraz informacji o
    czasie jego zjawienia się. W razie poważnych opóźnień, skutkujących przekroczeniem
    maksymalnego czasu dojazdu do celu, prosimy o złożenie pisemnej reklamacji na
    info@autohop.pl.

  17. Kto prowadzi pojazdy AutoHOP-a?

    Wszystkie nasze w pełni ubezpieczone pojazdy prowadzą zatrudnieni przez nas na pełny etat kierowcy, którzy przeszli wymagane badania i szkolenia zawodowe.

  18. Czy mogę wnieść do pojazdu walizkę?

    Nasze pojazdy są przestrzenią współdzieloną, dlatego prosimy o ograniczenie liczby rzeczy osobistych do pojedynczej sztuki bagażu lub torby o rozsądnych wymiarach.

  19. Czy mogę jechać ze zwierzęciem?

    Lubimy zwierzaki, jednak ze względu na możliwy dyskomfort innych pasażerów (alergie, lęk przed psami itp.) prosimy nie przewozić ich AutoHOP-em. Dziękujemy za wyrozumiałość.

  20. Czy muszę zapinać pasy w AutoHOP-ie?
    Zdecydowanie tak. Jest to uzasadnione nie tylko z uwagi na bezpieczeństwo, lecz także prawo o ruchu drogowym (art. 39).
  21. Dlaczego nie mogę znaleźć przejazdu?

    Sprawdź, czy nie jesteś poza strefą działania usługi. Jeśli tak, to podejdź bliżej strefy i spróbuj zamówić ponownie.

  22. Dlaczego nie mogę znaleźć przejazdu, mimo że stoję w zasięgu działania usługi AutoHOP?

    Mogą pojawiać się miejsca, gdzie odległość do najbliższego HOP-a punktu spotkania jest większa od wartości ustawionej w aplikacji. Spróbuj ją zwiększyć do wartości maksymalnej, wchodząc w ustawienia danych pasażera.

  23. Jakie środki ostrożności epidemiologicznej są stosowane w busach? Czy mogę czuć się bezpiecznie?

    Stosujemy się do wszelkich rozporządzeń ws. COVID-19, tak aby ryzyko zarażenia się było
    jak najniższe. Nasze auta są regularnie ozonowane. W busach obowiązuje zakrywanie nosa i ust oraz
    dezynfekcja rąk po wejściu na pokład, z kolei wsiadanie i wysiadanie z pojazdu odbywa się
    bezdotykowo. Bezpieczeństwo i komfort pasażerów oraz kierowców to dla nas priorytet.

Pobierz aplikację

pobierz z App Store pobierz z Google Play

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a chętnie na nie odpowiemy!

Kontakt
E-mail: info@autohop.pl
w godzinach 8.00 – 16.00

UWAGA: AutoHOP znajduje się jeszcze w fazie testów i rozwoju. Prosimy o wyrozumiałość w razie wystąpienia błędów i dziękujemy za wszelkie uwagi i sugestie dotyczące możliwych udoskonaleń.